Sportovní marketing a management

“PRO SPORTUJÍCÍ STUDENTY & STUDUJÍCÍ SPORTOVCE“

Chceš dál rozvíjet svou aktivní sportovní kariéru? Zároveň ale myslíš i na zadní vrátka a chceš si pro jistotu zajistit také kvalitní ekonomické vzdělání? Zajímá tě, jak fungují sportovní kluby a jak se „dělá“ marketing ve sportu?  Jsi týmový hráč? Přihlas se na SPORTOVNÍ MARKETING A MANAGEMENT.

Studijní zaměření je určeno nejen všem sportovcům bez ohledu na sportovní odvětví a výkonnostní úroveň, ale i těm žákům, kteří chtějí v budoucnosti spojit sport se svou profesní kariérou. Výuka je ve všech ročnících rozšířena o odborné sportovní předměty.

S tímto studijním programem se neztratíš ve sportovní branži ani v oblasti ekonomiky, managementu nebo marketingu. Stále totiž studuješ maturitní obor na střední odborné škole, který v sobě zahrnuje nejen manažerské řídící funkce (plánování, organizování, vedení, kontrolu), ale i účetnictví, finance, právo, ekonomiku a marketing v oblasti sportu.

Právě tato široká škála odborných předmětů ti zajistí kvalitní uplatnění i mimo tvou aktivní vrcholovou kariéru. Můžeš třeba řídit sportovní klub, vést další generaci aktivních sportovců, udělat si trenérskou licenci nebo můžeš změnit směr a věnovat se financím nebo marketingu. 

Znalosti a dovednosti

PRÁCE V TÝMU

Ať už ve sportovním úseku nebo jako součást managementu budeš často pracovat v týmu. Musíš tak být schopen přizpůsobit se jeho potřebám a spolupracovat s dalšími členy týmu.

EMPATIE

EMPATIE

Měl bys být schopen pochopit potřeby a výzvy hráčů / sportovců a být ochoten jim poskytnout emocionální podporu.

CIZÍ JAZYKY

CIZÍ JAZYKY

Budeš se učit dva světové jazyky, což se během tvé sportovní kariéry určitě bude na všech mezinárodních akcích hodit.

ORGANIZAČNÍ SCHOPNOSTI

ORGANIZAČNÍ SCHOPNOSTI

Možná budeš mít na starosti velký tým lidí, proto musíš umět plánovat a přidělovat úkoly. Dohlížíš na to, aby každý věděl, čemu se má věnovat.

ORIENTACE V MARKETINGU

ORIENTACE V MARKETINGU

Jestli budeš mít v klubu nebo ve sportovní agentuře na starosti marketing, budeš zajišťovat propagaci a také třeba jednat se sponzory.

FLEXIBILITA

FLEXIBILITA

Musíš být schopen reagovat na nenadálé situace, například umět se rychle přizpůsobit změnám v plánech tréninků nebo v sestavě týmu.

Uplatnění v praxi

  • Realizace managementu a marketingu sportovních organizací, klubů
  • Vedoucí sportovních středisek, družstev i jednotlivců
  • Manažer pro řízení sportovních akcí
  • Pracovník reklamních a marketingových agentur pro tělesnou výchovu a sport
  • Trenér / Asistent trenéra
  • Střediska volného času – práce s dětmi a mládeží
  • Vyučující tělesné výchovy

Naši úspěšní absolventi

Jan Kout

BK Děčín

Iva Čečotka Meidlová

Iva Čečotka Meidlová

Marketingová specialistka a „poloprofesionální“ sportovkyně

David Matza

Pedagog volného času/Trenér

Evropská obchodní akademie